czy warto przeprowadzić audyt bezpieczeństwa systemu informatycznego w firmie?

Postby Cypher » Mon Jan 02, 2017 7:23 am

witam was. Dyrektor w firmie wpadł na pomysł przeprowadzenia audytu całego systemu informatycznego z którego obecnie korzystamy. Chce go zlecić zewnętrznej firmie, tyle że ja nie mam przekonania..uważam, że to marnowanie kasy. Jestem informatykiem i wiem, że wszystko działa bez zarzutu. Co na ten temat sądzicie?
Cypher

Postby Oprawka » Mon Jan 02, 2017 10:20 am

kwestie bezpieczeństwa są mega wazne w firmie. Dyrektor ma rację, że trzeba taki audyt przeprowadzać co jakiś czas. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, że robimy coś źle, albo po prostu o czymś waznym zapominamy podczas codziennych obowiązków. Tymczasem jak to się mówi giodo nie śpi, a my często nie przestrzegamy podstawowych zasad bezpieczeństwa, które reguluje ustawa o ochronie danych osobowych.
Oprawka

Postby Angina » Mon Jan 02, 2017 11:33 am

zgadzam się. U nas w firmie średnio co dwa lata przeprowadzany jest audyt. Sprawdzane są podstawowe dokumenty, jak polityka bezpieczeństwa, badane są różne sposoby zabezpieczające dane przetwarzane elektronicznie. Zawsze czegoś ciekawego można dowiedzieć się po zakończeniu prac zewnętrznego eksperta. Polecam usługi firmy Lizard, która profesjonalnie zajmuje się audytami. O sposobie ich prac można dowiedzieć się na stronie https://www.lizard.pl/procedury-dokumentacje-polityki-bezpieczenstwa i też umówić się na spotkanie albo zapytać o szczegóły przez telefon. W ogóle oferują kompleksowe usługi z zakresu IT, także warto ich odwiedzić w sieci https://www.lizard.pl/ i poznać specyfikę działania. Referencje mają imponujące, trzeba przyznać.
Angina

Postby Jacek_Kondrat » Mon Jan 02, 2017 12:59 pm